LV / EN

Sākums Metodes Resursi Par mums Atsauksmes Kontakti

Vai uzņēmīgumu var notestēt?

Publicēts: 27.03.2017

Viens no mūsdienu modes vārdiem biznesa vadībā ir uzņēmīgums jeb entrepreneurship. Praktiski ir viena būtiska problēma – šis vārds tiek lietots ļoti dažādi. Pat zinātnē nav skaidras atbildes uz jautājumu, kam ir obligāti jāpiemīt, lai cilvēku dēvētu par uzņēmīgu.

Viens no jaunākajiem mēģinājumiem skaidri nošķirt uzņēmīgu cilvēku no vienkārši vadītāja ir Timotija Batlera publikācija jaunākajā Harvard Business Review numurā. Atsaucoties uz savu pētījumu, kurā viņš ir aptaujājis ap 6000 uzņēmēju un vadītāju, viņš nonāk pie secinājuma, ka unikālās uzņēmīgam cilvēkam piemītošās īpašības ir spēja labi justies neskaidros apstākļos, kaislīga vēlme būt projektu autoram un īpašniekam, kā arī unikālas pārliecināšanas spējas.

Tomēr jāņem vērā, ka šie rezultāti ir iegūti, jautājot pašiem vadītājiem, vai viņi identificē sevi kā uzņēmīgus. Tā vienlaikus ir gan pētījuma stiprā, gan vājā puse. Ar šādu pieeju tiek identificēts, kā biznesa vidē parasti tiek saprasts šis jēdziens, bet, no otras puses, šī izpratne var nebūt teorētiski pamatota.

Labā ziņa ir tā, ka visas trīs nosauktās personības iezīmes ir iespējams ērti noteikt – vai tā būtu personāla atlases situācija, vai personas vēlme pašai sevi labāk iepazīt psihologa kabinetā. 

 

Vecāki ieraksti...

© CreaTest, 2014